Instalacja Szafir’a na Windows 7 – błąd 0x80090020

Po instalacji podpisu elektronicznego sprzedawanego przez KIR (Krajową Izbę Rozrachunkową) S.A. pod marką SZAFIR na komputerze z systemem operacyjnym Windows 7 x64 może pojawić się problem ze złożeniem podpisu w Płatniku.
Zamiast potwierdzenia złożenia podpisu, pojawia się błąd wewnętrzny 0x80090020. Problem ten może zostać rozwiązany na trzy sposoby:

  1. Sposób opisany na stronie Pomocy KIR

    Rozwiązaniem tego problemu jest zmiana kodu PIN w programie Menadżer Crypto Card Suite w zakładce „karty elektroniczne” w przypadku wersji 1.12.
    Dla wersji CryptoCard Suite 1.20 będzie to „Menadżer komponentu technicznego” i zakładka „komponent techniczny”.
    W obydwu przypadkach należy wybrać SetEID oraz kliknąć na opcję „Zmień PIN”.

  2. Sposób opisany w komenatarzu na portalu Gofin.pl polegający na usunięciu certyfikaty ze wszystkich magazynów poza osobistym:

    1. Uruchom Internet Explorera
    2. Wejdź do „Narzędzia -> Opcje internetowe -> Zawartość -> Certyfikaty”.
    3. Wejdź do zakładki „Osobisty” i sprawdź czy tam znajduje się ten certyfikat.
    4. Jeśli jest dodany w innym miejscu to go z tamtąd usuń.

  3. Jeśli powyższe dwa rozwiązania nie pomogą, należy pobrać sterowniki czytnika kart (w moim przypadku OMNIKEY 6121 Mobile USB Reader) ze strony producenta czytnika http://www.hidglobal.com/driverDownloads.php?techCat=19&prod_id=182, wybierając odpowiednią wersję systemu operacyjnego.

Mam nadzieję, że przedstawione powyżej kroki pozwoliły Ci zaoszczędzić kilka godzin poszukiwań 🙂